REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO
„Siołkowa w obiektywnie”
CELE
KONKURSU
1. Cele z
zakresu wychowania:
1.1.
Rozbudzenie wśród uczniów
zainteresowań własnym regionem.
1.2.
Propagowanie
walorów przyrodniczych regionu, w którym żyjemy.
1.3.
Kształtowanie
i rozwijanie wśród dzieci zainteresowań fotografią.
1.4.
Uwrażliwienie na piękno przyrody oraz
dostrzeżenie niezwykłych jej elementów, które
powstały w sposób naturalny lub są wynikiem działalności człowieka.
2. Cele z
zakresu profilaktyki:
2.1.
Ukazanie uczniom fotografowania jako jednej
z form spędzania wolnego czasu.
2.2.
Rozwijanie pasji
i uzdolnień uczniów,
2.3.
Podnoszenie świadomości
uczniów w zakresie zamieszczania zdjęć z wizerunkiem innej osoby np. na
portalach internetowych – zgoda na
wykorzystanie wizerunku, prawa autorskie.
ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNE
1. Organizatorami konkursu i fundatorami
nagród są Szkoła Podstawowa w Siołkowej, Samorząd Uczniowski ZSP w Siołkowej.
2. Informacje o konkursie publikowane są: na
plakatach w szkole oraz na stronie internetowej szkoły i wsi Siołkowa.
3. Uczestnicy Konkursu.
Konkurs
organizowany dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej.
WARUNKI KONKURSU
1. Udział w konkursie jest całkowicie
dobrowolny.
2. Warunkiem
przystąpienia do konkursu jest wykonanie i wywołanie zdjęć w formacie15x21 ukazujących
miejscowość, jej mieszkańców oraz okoliczną przyrodę. Zdjęcia powinny ukazywać
elementy zabudowy wsi, walory przyrodnicze i krajoznawcze mogą przedstawiać
osoby – mieszkańców wsi jeżeli osoby te wyrażą na to pisemną zgodę.
3. Prace konkursowe powinny mieć postać
fotografii kolorowych lub czarno-białych, wywołanych i zapisanych w formie
cyfrowej. Nie można dokonywać fotomontaży.
4. Nadesłane prace muszą być wykonane na
terenie Siołkowej.
5. Zdjęcia wywołane w formacie 15x21 i na
nośniku multimedialnym (płyta CD lub pendrive) należy przekazać p. Kindze
Dziedzinie lub p. Marcie Fydzie. Zdjęcia
i płyta powinny być opisane i zawierać następujące dane: imię i nazwisko,
klasę,
6. Każdy uczestnik może zgłosić do udziału w
konkursie od 3 do 5 zdjęć wywołanych w formacie 15x21
7. Osoby znajdujące się na zdjęciach składają
pisemne oświadczenia, że wyrażają zgodę na publikację zdjęć, autor zdjęć
pisemne oświadczenie o prawach autorskich. Bez wyżej wymienionych załączników
prace fotograficzne ucznia nie będą brały udziału w konkursie.
TERMINARZ KONKURSU
1. Przyjmowanie zgłoszeń konkursowych trwa do
20
marca 2017r.
2. Rozstrzygnięcie konkursu: 27
marca 2017 r. – Święto Patrona Szkoły
NAGRODY
1. Rozstrzygnięcia konkursu dokona
organizator i specjalnie powołane w tym celu jury.
2. Spośród wszystkich nadesłanych zdjęć
organizatorzy wyłonią zwycięzców (miejsca I-III ewentualnie wyróżnienia)
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.
Organizatorzy nie zwracają zgłoszonych prac.
2. Przystąpienie przez uczestnika do
konkursu oznacza zaakceptowanie niniejszego Regulaminu oraz wyrażenie zgody na
publikację i wykorzystanie pracy konkursowej, podpisanej imieniem i nazwiskiem
jego autora - zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych .
3. Uczestnicy konkursu przystępując do
konkursu wyrażają zgodę na nieodpłatne korzystanie przez organizatorów z
nadesłanych zdjęć.
4. Fotografie powinny być
wykonane indywidualnie, muszą być fotografiami autorskimi, nienagrodzonymi
wcześniej w innych konkursach i nigdzie dotąd niepublikowanymi.
PAMIĘTAJ !
ZACHOWAJ
PODSTAWOWE ZASADY KULTURY PODCZAS
FOTOGRAFOWANIA.
FOTOGRAFUJĄC LUDZI MUSISZ MIEĆ ICH ZGODĘ NA WYKONANIE ZDJĘCIA ORAZ NA
PUBLIKACJĘ ICH WIZERUNKU